Η Μαρία Μητρούδη στο DNA of Arts!!!

2016-04-01 13:20

Συνέντευξη στον Αλέξανδρο Τσομπανόπουλο.

Νέα, λαμπερή και πολυτάλαντη η Μαρία Μητρούδη. Τη γνώρισα στην παράσταση Chicago...γίναμε, όπου πρωταγωνιστεί και ξεχωρίζει. Χορεύει, τραγουδάει, παίζει και ονειρεύεται πολλά πράγματα που της ευχόμαστε να πραγματοποιήσει γιατί το αξίζει....

-          Θα ήθελα ξεκινώντας τη συζήτησή μας να μου πεις που σε βρίσκουμε αυτή την περίοδο καλλιτεχνικά.

-          Αυτό τον καιρό, η αλήθεια είναι πως ασχολούμαι με αρκετά πράγματα. Διδάσκω χορό, κάνω zumba σε σχολή χορού και γυμναστήρια και εντός και εκτός Θεσσαλονίκης. Επίσης, ασχολούμαι με το θέατρο. Είμαι σε μια μουσικοθεατρική παράσταση που ανεβαίνει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά και πάει πάρα πολύ καλά. Την παρουσιάζουμε και εντός και εκτός Θεσσαλονίκης…

-          Μίλησέ μου για το ρόλο σου στην παράσταση αυτή.

-          Στην παράσταση, υποδύομαι μια ωραία γυναίκα, diva και ψωνάρα. Πηγαίνει σε μια οντισιόν, όπως και οι υπόλοιπες κοπέλες, επιδιώκοντας να πάρει το ρόλο για το Chicago. Το έργο λέγεται "Chicago…γίναμε". Δεν έχει καμία σχέση με το κανονικό Chicago. Είναι πάρα πολύ κωμικό αλλά και διαδραστικό. Και εμείς και ο σκηνοθέτης μας ο Αντώνης Σιώπκας, παίζουμε πάρα πολύ με τον κόσμο. Εγώ επιδιώκω με κάθε τρόπο να πάρω το ρόλο για το έργο αυτό, προσπαθώντας όπως και οι υπόλοιπες κοπέλες να δηλητηριάσω το σκηνοθέτη. Ένας ρόλος έξυπνος, με ωραία στοιχεία μέσα. Γενικά το έργο είναι πολύ καλό και αρέσει πάρα πολύ στον κόσμο. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι έχουμε γίνει μια πολύ όμορφη παρέα. Έχουμε δέσει πολύ με όλες τις κοπέλες και με το σκηνοθέτη. Γνώρισα πάρα πολύ κόσμο μέσα από αυτή την κωμωδία. Είναι μια εμπειρία πολύ ευχάριστη. Εγώ έχω κάνει και τις χορογραφίες, έχουμε επιλέξει πολύ ωραία τραγούδια…Τραγουδάμε, χορεύουμε, παίζουμε, τα κάνουμε όλα και περνάμε πολύ όμορφα. Το έργο πολλές φορές, γίνεται και αυτοσχεδιαστικό. Σε κάθε μέρος που παίζουμε, θεωρώ πως είναι διαφορετική η παράσταση. Και αυτό είναι και το ωραίο. Και βέβαια, είναι και κάτι πρωτόγνωρο για μας. 

-          Πόσο δύσκολο είναι για σας να αυτοσχεδιάζετε, με αφορμή τις ατάκες που ακούτε από το κοινό;

-          Για να μιλήσω προσωπικά για μένα, δεν το θεωρώ δύσκολο. Έχω μπει πολύ μέσα στο έργο και το έχω κάνει πολύ δικό μου. Στην αρχή, μου ήταν πολύ δύσκολο και να αυτοσχεδιάσω, αλλά και να σώσω κάποια λαθάκια που πιθανόν συνέβαιναν. Πλέον, ακόμα και να γίνουν κάποια λαθάκια, τα σώζουμε με τρόπο που είναι πολύ ευχάριστος και χωρίς να έχουμε άγχος. Για κάποιον που έχει ζήσει τόσο έντονα το έργο αυτό όσο εγώ, δεν είναι και πολύ δύσκολο. 

-          Είναι η πρώτη σου θεατρική δουλειά;

-          Επαγγελματική ναι. Γενικά, ασχολιόμουν με το θέατρο από πάρα πολύ μικρή. Από 12 χρόνων. Συμμετείχα σε κάποιες παιδικές παραστάσεις σε ερασιτεχνικό θέατρο στη Χαλάστρα και από τότε δεν το έχω αφήσει…

-          Υπήρχε δηλαδή το μικρόβιο…

-          Ναι, ναι! Μου άρεσε πάρα πολύ, από μικρή. Ήθελα πάντα να γίνω ηθοποιός, τραγουδίστρια ή χορεύτρια. Να τα κάνω όλα αυτά. 

-          Σε αυτή την παράσταση, εκτός από χορογράφος και ηθοποιός, τραγουδάς…

-          Ναι και μου αρέσει πολύ. Δε θα πω ότι είμαι καλή σε αυτό, θα το κρίνουν καλύτερα άλλοι. Εμένα μου αρέσει πάρα πολύ να τραγουδάω. Έτσι και με το χορό. Μου άρεσε, ξεκίνησα να χορεύω, έκανα μαθήματα και κάποια σεμινάρια χορού…

-          Και πλέον διδάσκεις…

-          Ναι! Μου αρέσει ό, τι έχει να κάνει με το καλλιτεχνικό κομμάτι…Δεν το ντρέπομαι, δεν το φοβάμαι και πιστεύω ότι όταν θέλεις κάτι πολύ και το γουστάρεις, κατά πάσα πιθανότητα θα το κάνεις πάρα πολύ καλά. 

-          Θα σκεφτόσουν να πας σε κάποια δραματική σχολή;

-          Έχω σκεφτεί να κάνω κάποια μαθήματα σε χοροθέατρο. Θα το ψάξω, γιατί έχω μάθει στη ζωή μου ότι ποτέ δεν είναι αργά. Πιστεύω ότι έχω λίγο καιρό να σκεφτώ και να κάνω κάποια πράγματα. Μέχρι να φτάσω σε μια ηλικία που μπορεί να μη με παίρνει άλλο…

-          Δε νομίζω ότι υπάρχει όριο σε αυτά.

-          Όσο σε παίρνει και έχεις όρεξη και διάθεση να κάνεις πράγματα, μπορείς να τα κάνεις! Ναι! Απλά φτάνεις σε κάποια στιγμή της ζωής σου και σε κάποια ηλικία και λες, εγώ μέχρι πότε θα κάνω zumba, θα τραγουδάω, θα χορεύω, θα παίζω. Νομίζω ότι από όλων το μυαλό περνάει αυτό. Κι εγώ που κάνω πολλά πράγματα, σκέφτομαι ότι κοντεύω 30 χρόνων. Θα το κάνω για πολύ καιρό ακόμα αυτό; Να κουράζω το σώμα μου έτσι; Δεν ξέρω. Αλλά όσο με παίρνει, ναι θα το κάνω, γιατί μου αρέσει. 

-          Θεωρείς ότι ο καλλιτέχνης πρέπει να καταλαβαίνει πότε πρέπει να αποσυρθεί;

-          Πιστεύω πως ναι. Όταν καταλάβει πως δεν μπορεί να δώσει κάτι περισσότερο, τότε πρέπει να σταματήσει. 

-          Ποια είναι τα καλλιτεχνικά σου όνειρα;

-          Θα πω κάτι που ονειρεύομαι και δεν το έχω πει σε κανέναν. Το τραγούδι! Θα ήθελα να τραγουδάω, γιατί μου αρέσει. Σκέφτομαι πολλές φορές τον εαυτό μου να είμαι σε ένα μαγαζί μπουάτ, κέντρο διασκεδάσεως, ταβέρνα…ο, τι κι αν είναι και να τραγουδάω με ένα μπουζούκι ή μια κιθάρα. 

-          Ποιο είναι το είδος που σε εκφράζει περισσότερο;

-          Το έντεχνο…Μου αρέσουν πολύ οι καλλιτέχνες και τα τραγούδια αυτά. Είναι όπως και ο χορός έκφραση ψυχής. Με ταξιδεύει. Όταν τραγουδάω, νιώθω τόσο ωραία…Και κυρίως όταν τραγουδάω κομμάτια που μου θυμίζουν στιγμές που έχω ζήσει έντονα και ανθρώπους από το παρελθόν. 

-          Είχες κάποια πρότυπα στο ξεκίνημά σου; Τόσο στο χορό, όσο και στη μουσική και το θέατρο.

-          Ε ναι. Ποιο παιδί δεν είχε πρότυπα από μικρό; Ιδίως όσα παιδιά τραγουδούσαν και χόρευαν μπροστά στον καθρέφτη…Είχα τη Δέσποινα Βανδή, την Καίτη Γαρμπή…Με αυτές μεγάλωσα. Και σε πιο pop τη Lopez. Αυτές μου άρεσαν που και χόρευαν και τραγουδούσαν και ήταν πολύ ωραίες γυναίκες. Αυτές θαύμαζα.

-          Έχεις επιλέξει ένα χώρο με πολλές δυσκολίες, ειδικά στην εποχή μας. Έχεις απογοητευτεί ποτέ, σε βαθμό να σου περάσει από το μυαλό να τα παρατήσεις;

-          Όχι! Δεν έχω απογοητευτεί και η αλήθεια είναι πως μέχρι στιγμής, επειδή δεν ασχολούμαι και πάρα πολλά χρόνια με το θέατρο και το χορό, είναι η δεύτερη χρονιά που κάνω και τα δύο, νιώθω πάρα πολύ ευτυχισμένη με αυτά που μου έχουν συμβεί και αυτά που μου έχουν προταθεί να κάνω. Είμαι ευγνώμων στα πρόσωπα αυτά που με στήριξαν, με επέλεξαν και μου έδωσαν την ευκαιρία να αναδείξω αυτό που μου αρέσει τόσο πολύ να κάνω. Δόξα τω Θεώ, μέχρι τώρα πάω πολύ καλά!

-          Σε βρίσκω αρκετά αισιόδοξη…

-          Ναι, είμαι! Ενώ σαν άνθρωπος μπορεί πολλές φορές να βγάζω έναν αρνητισμό για πολλά πράγματα, μέσα μου βαθιά όμως, πάντα πιστεύω σε κάτι πολύ θετικό.

-          Θα ήθελα τη γνώμη σου για την κατάσταση που βιώνουμε ως χώρα αυτή την περίοδο…

-          Και γι’ αυτό είμαι αισιόδοξη πρέπει να σου πω. Αν και πιστεύω ότι θα περάσουμε ακόμη πιο δύσκολα. Όμως θα έρθουν και καλύτερα χρόνια όπως αυτά που περάσαμε εμείς ως μικρά παιδιά. Και μακάρι να προλάβουμε κι εμείς και τα νεώτερα παιδιά να τα ζήσουμε! Πιο ανέμελα και πιο καλά επαγγελματικά και οικονομικά. Είχαμε καλά θεμέλια και στα επαγγελματικά μας και στα προσωπικά, οι οικογένειές μας ήταν πολύ καλά, πιο δεμένες…Τώρα με την κατάσταση που βιώνουμε έχουν απομακρυνθεί και οι άνθρωποι ο ένας από τον άλλο…Είναι το πιο άσχημο αυτό. Δεν είμαστε ενωμένοι.

-          Μπορείς να εντοπίσεις κάποιο θετικό σε αυτή την κρίση;

-          Το ότι ο κόσμος δε χάνει την αισιοδοξία του. Οι άνθρωποι δουλεύουν ή ψάχνουν για δουλειές και πιστεύω ότι αυτός που ψάχνει βρίσκει. Βλέπω επίσης τα παιδιά να κάνουν αυτό που θέλουν και όχι αυτό που τους επιβάλλουν οι άλλοι. Επιλέγουν δικούς τους προορισμούς και επικεντρώνονται στο στόχο τους. Αυτό είναι το βασικό και είναι θετικό. Υπάρχει ακόμα το χαμόγελο στα χείλη. Το πιο βασικό είναι να ζούμε το τώρα, το σήμερα.

-          Το θέατρο πόσο έχει επηρεαστεί από την κρίση;

-          Πάρα πολύ! Δεν είμαι και τόσο γνώστης για να σου μιλήσω επαγγελματικά για το θέατρο και τους σπουδαίους ηθοποιούς, αλλά νομίζω ότι είναι ο πρώτος κλάδος στον καλλιτεχνικό χώρο που επηρεάζεται.

-          Ο χορός, όπου έχεις και την εμπειρία της διδασκαλίας;

-          Όλα επηρεάζονται. Και είναι δύσκολα τα πράγματα ειδικά για άτομα μικρότερης ηλικίας.

-          Ποια είναι τα επόμενά σου σχέδια;

-          Επειδή συνεχώς μας κάνουν διάφορες προτάσεις όσον αφορά την παράστασή μας, δεν ξέρω ακόμα πότε και που θα είναι οι επόμενες μας παραστάσεις. Σίγουρα θα υπάρξουν πάρα πολλές ακόμη και το καλοκαίρι. Ο χορός συνεχίζεται και ο, τι άλλο προκύψει σχετικά με χορό θα το κάνω. Ονειρεύομαι συνέχεια, σκέφτομαι και δε θέλω καμία ευκαιρία που μου προκύπτει να την κλωτσάω. Θέλω να τολμάω! Όλα είναι εμπειρίες. Μαθαίνεις καινούρια πράγματα, γνωρίζεις καινούριο κόσμο….Εμπειρίες ζωής!

-          Θα σε ενδιέφερε μια παράσταση πρόζας, χωρίς στοιχεία μιούζικαλ;

-          Ναι φυσικά. Έτσι αναδεικνύεται και το υποκριτικό ταλέντο. Οτιδήποτε έχει να κάνει με το θέατρο, θα με ενδιέφερε πολύ! Σίγουρα τα επόμενα σχέδια μου σε ο, τι αφορά το θέατρο, περιλαμβάνουν κάτι πέρα από μιούζικαλ.