Η Ερασμία Μάνου στο DNA of Arts!!!

2015-10-06 11:53

Συνέντευξη στον Αλέξανδρο Τσομπανόπουλο.

 

Ερασμία Μάνου! Ένα νέο κορίτσι, εξαιρετικά ταλαντούχο, μοναδική φωνή, αλλά και δημιουργός, παρουσιάζει σε λίγες μέρες ένα πρόγραμμα στο Hollywood Stage που θα περιλαμβάνει τραγούδια τόσο της προσωπικής της διαδρομής όσο και άλλα αγαπημένα. Την ευχαριστώ για τη χαρά να έχουμε μια όμορφη συζήτηση. Απολαύστε τη!

 

  1. Τι θα μας παρουσιάσεις στα live που ετοιμάζεις στην Αθήνα; Μίλησέ μου για τα άμεσα επαγγελματικά σου σχέδια.

Στις 17 Οκτωβρίου στο Holywood Stage και φέτος θα παρουσιάσω ένα πρόγραμμα χωρίς στεγανά και γεμάτο ενέργεια... Δηλαδή έχω προσπαθήσει να συλλέξω αγαπημένα μου τραγούδια ανεξαρτήσως είδους – ύφους και μουσικού χώρου.Η λογική μου πάντα στα προγράμματα που φτιάχνω έχει να κάνει με την οπτική ενός DJ παρά με την λογική μιας τραγουδίστριας κρυμμένης πίσω απο διάφορες ταμπέλες “έντεχνο” , “ροκ”,”ποπ” κλπ ...Θα ακούσει κάποιος απο Led Zeppelin μέχρι Αντώνη Ρέμο και Σταμάτη Κραουνάκη ... Τραγούδια καρδιάς που όλοι αγαπήσαμε κάποια στιγμή στη ζωή μας!

 

          2. Πόσο δημιουργική δουλειά είναι η προετοιμασία ενός προγράμματος και τι έχεις στο νου σου φτιάχνοντάς το;

Η περίοδος προετοιμασίας είτε ενός Live είτε μιας δισκογραφικής δουλειάς έχει πολλά και διαφορετικά συναισθήματα,σίγουρα φοβερή αγωνία, πίεση,συγκίνηση αλλά και στιγμές πραγματικής εσωτερικής κατάνοιξης! Σκοπός σε ό, τι κάνω είναι να μπώ στην ψυχή των ακροατών μέσα απο το στίχο και τη φωνή μου αλλά και να δώ χαμόγελα και πραγματική διασκέδαση, με την καλή της έννοια, στα live μου ... Είναι κύριο μέλημα μου να περάσει καλά ο κόσμος και δίνω τα πάντα γι' αυτό ...

 

          3. Τι αναμνήσεις έχεις από τα παιδικά σου χρόνια. Ποιες ήταν οι μουσικές σου επιρροές;

Μεγάλωσα με ροκ ακούσματα κατά κύριο λόγο , όμως απο παιδί δεν είχα παρωπίδες ... Μπορούσα να ακούσω με την ίδια άνεση Guns n' Roses για παράδειγμα αλλά και Μίκη Θεοδωράκη ...Παράλληλα άκουγα πολλές κλασσικές δημιουργίες μεγάλων συνθετών ,ενώ την ίδια στιγμή λάτρευα τη φωνή του Χρήστου Δάντη ,της Αλέκας Κανελλίδου,της Μαρίας Δημητριάδη, της Φλέρυ Νταντωνάκη, ενώ όλοι οι εφηβικοί μου έρωτες ήταν ντυμένοι με την υπέροχη φωνάρα της Ευρυδίκης!Πολλά και διαφορετικά ακούσματα όλα μέσα στην καρδιά μου και στα προγράμματα μου ...

 

          4. Από τις μέχρι τώρα συνεργασίες σου, υπάρχουν κάποιες που ξεχωρίζεις και θυμάσαι με ιδιαίτερη αγάπη;

Η αλήθεια είναι πως επέλεξα απο μικρή ένα πιο μοναχικό δρόμο ... Αυτόνομα μικρά Live με τη μπάντα μου και αυτό γιατί μόνο έτσι μπορούσα να εκφραστώ καλύτερα και όπως ένιωθα μέσα μου .Όμως δεν θα ξεχάσω ποτέ στη ζωή μου τη συνεργασία μου για περιορισμένη σειρά συναυλιών που είχα με τον Γρηγόρη Μπιθικώτση και μάλιστα σε ηλικία 20 ετών ... Πίστευε στη φωνή μου και αυτό με γέμιζε ευθύνη αλλά και υπερηφάνια ... 

 

5. Θα ήθελα να μοιραστείς μαζί μας τα καλλιτεχνικά σου όνειρα…

Όνειρα ... Είμαι ένας άνθρωπος που δεν κάνω όνειρα, ζω το τώρα και ό, τι μου φέρνει καθημερινά η ζωή , αφήνομαι και εμπιστεύομαι τη ζωή ...Θα ήθελα να μπορώ να συνεχίζω να κάνω τραγούδια , να κάνω εμφανίσεις και ο κόσμος να με εμπιστέυεται και να με τιμά με την παρουσία του! Επίσης θα ήθελα πολύ μέσα στο 2016 να ασχοληθώ λίγο παραπάνω με τη στιχουργική μου ιδιότητα και να δώσω τραγούδια μου σε καλλιτέχνες που αγαπώ και θαυμάζω ...

 

            6. Γράφεις στίχους και μουσική. Τι μπορεί να αποτελέσει για σένα έναυσμα για να γράψεις;

Μπορεί ένα προσωπικό βίωμα ή μια ιστορία που θα ακούσω απο κάποιον φίλο...Τις περισσότερες φορές όμως είναι ένα σενάριο που φτιάχνω στο μυαλό μου και προσπαθώ να το αποδώσω μέσα απο το στίχο κ τη μουσική !

 

             7. Είσαι μια νέα κοπέλα που κάνεις ήδη αξιόλογα βήματα στο χώρο. Θεωρείς ότι δίνονται πλέον ευκαιρίες στα νέα παιδιά;

Είναι μια πάρα πολύ δύσκολη περίοδος που μετράει αρκετά χρόνια πλέον στην Ελλάδα...Νομίζω όμως ότι πέρα απο το ουσιαστικό οικονομικό πρόβλημα-κρίση , η πραγματική κρίση που περνάμε είναι στις αξίες και στο γούστο μας . Απο την άλλη μεριά, ένας πραγματικός καλλιτέχνης δεν κάνει μια τέχνη μόνο για να αναγνωριστεί, την κάνει απο ανάγκη ... Δημιουργέι γιατί έτσι έχει μαθεί να εκφράζεται, άρα πολλές φορές είναι πλήρης μέσα και μόνο απο την ίδια τη δημιουργία .Αισθάνομαι όμως πως μεγάλη πλειοψηφία ανθρώπων , αυτή τη στιγμή κάνουν καριέρα μόνο κ μόνο γιατί κάποιοι “επένδυσαν” πάνω τους και όχι γιατί πραγματικά υπάρχει κάποιο ταλέντο ... Ευτυχώς όμως υπάρχουν φωτεινές εξαιρέσεις που με κάνουν να πιστεύω πως τα πράγματα αλλάζουν και το καλό και το αληθινό θα νικήσει ...

 

8. Πρόσφατα, περάσαμε άλλη μια εκλογική εμπειρία σε σύντομο χρονικό διάστημα. Κύριο χαρακτηριστικό η μεγάλη αποχή ειδικά των νέων ανθρώπων. Ποια είναι η δική σου τοποθέτηση στις πολιτικές εξελίξεις; Πώς βλέπεις το μέλλον της χώρας;

Παιχνίδια είναι όλα αυτά ... Δεν πιστεύω στα κόμματα ούτε και στις πολιτικές ιδεολογίες, πιστεύω στην προσπάθεια του καθενός μας να κάνουμε τον κόσμο και πρώτα απ' όλα τον εαυτό μας καλύτερο μέσα απο μικρές και καθημερινές πράξεις, πώς τρώμε , πως πετάμε τα σκουπίδια , πως οδηγούμε , που χαλάμε τα χρήματα μας ...Πιστεύω πως η Ελλάδα και οι Έλληνες είμαστε μια ξεχωριστή και ιδιαίτερη περίπτωση της παγκόσμιας κοινότητας , “άναρχοι” και ελεύθεροι και μεγάλο ρόλο σ'αυτό παίζει ο ήλιος μας κ η θάλασσα. Το σύστημα όμως θέλει να μας αλλάξει και εκεί κλωτσάμε...Ποιός θα νικήσει δεν ξέρω πάντως ξέρω πως ζώ και υπάρχω σε ένα διαλυμένο κράτος και το χειρότερο είναι πως δεν ελπίζω...Η μόνη ελπίδα είμαστε εμείς κ οι πράξεις μας, απέναντι στην κοινωνία , στους αδύναμους , στους διαφορετικούς ... Πρέπει να αγαπηθούμε και να βοηθάμε ο ένας τον άλλο μέχρι να δούμε φώς ... 

 

            9. Εκτός απο τις Live εμφανίσεις σου , τι άλλο ετοιμάζεις?

Ετοιμάζω ένα υπέροχο τραγούδι με τίτλο “Μ' έναν έρωτα Θεριό” σε στίχους δικούς μου, που θα είναι το soundtrack της ταινίας TISIS του Γεώργιου Ευαγγελόπουλου και θα βγεί στους κινηματογράφους το Νοέμβριο και θα είναι ντουέτο με το μουσικό μου έτερον ήμισυ Δημήτρη Λιόλιο που υπογράφει και τη μουσική , ενώ παράλληλα σε λίγες μέρες κυκλοφορεί το καινούριο μου τραγούδι με τίτλο “Ζήσαμε Θαύματα” σε στίχους δικούς μου και μουσική του Δημήτρη Λιόλιου,ένα τραγούδι που πραγματικά αγαπώ δυνατά και είμαι σίγουρη πως θα αγαπήσουν και οι ακροατές...Τέλος μια φιλική συμμετοχη μου σε ένα CD έκπληξη του μεγαλύτερου Έλληνα συνθέτη είναι αλήθεια,όμως δεν μπορώ να πω πιο πολλά για την ώρα ...