Η Έλενα Μιχαλάκη στο DNA of Arts!!!

2016-02-23 15:20

Συνέντευξη στον Αλέξανδρο Τσομπανόπουλο.

 

Πολύ καλή ηθοποιός με εξαιρετική φωνή και από τα καλύτερα παιδιά του χώρου, η Έλενα Μιχαλάκη ξεχωρίζει φέτος στην παράσταση Ιλιάδα της αγαπημένης Κάρμεν Ρουγγέρη στο Ίδρυμα Κακογιάννη. Με την αφορμή αυτή, είχαμε μια ωραία συζήτηση...Απολαύστε τη...

1.Ομήρου Ιλιάδα της Κάρμεν Ρουγγέρη στο Ίδρυμα Κακογιάννης. Μίλησε μου για τη συμμετοχή σου στην παράσταση και τη συνεργασία με την κυρία Ρουγγέρη.

 

Είναι μια συνεργασία για την οποία είμαι πολύ χαρούμενη .Η κυρία Ρουγγέρη αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των παιδικών μου αναμνήσεων μιας και δεν ήταν λίγες οι φορές που οι γονείς μου με πήγαιναν να παρακολουθήσω τις πάντα μαγικές και σφραγισμένες από την φωνή της κ την παραμυθένια παρουσία της παραστάσεις της. Οπότε μπορείς να φανταστείς τον ενθουσιασμό μου να συμμετέχω ως ηθοποιός πλέον στην Ομήρου Ιλιάδα φέτος δια χειρός Κάρμεν Ρουγγέρη σε διπλή διανομή με την εξαιρετική Χριστίνα Κουλουμπή στο υπέροχο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Είμαι ευγνώμων λοιπόν στην κυρία Κάρμεν για την ευκαιρία που μου έδωσε και την ευχαριστώ πολύ γι' αυτό το όμορφο ταξίδι! Καθώς επίσης ευχαριστώ και όλη την ομάδα και τους συνεργάτες της που με αγκάλιασαν με θέρμη και γενναιοδωρία.

 

2. Πόσο δύσκολο είναι για έναν ηθοποιό το παιδικό θέατρο. Πώς είναι τα παιδιά σαν κοινό; 

 

Αρχικά δεν διαχωρίζω το θέατρο για μεγάλους από το θέατρο για παιδιά .Πιστεύω μόνον ότι ένας ενήλικος μπορεί να παρακολουθήσει μια δίωρη παράσταση είτε του αρέσει είτε όχι και από ευγένεια να περιμένει στωικά μέχρι το τέλος της...Ένα παιδί όμως.....αν του αρέσει θα μαγευτεί και θα παρακολουθήσει την παράσταση ...αν δεν του αρέσει όμως....θα πει στη μαμά του ότι θέλει να φύγει και θ αρχίσει να κάνει φασαρία...Συμπέρασμα...Επειδή τα παιδιά δεν μπορεις να τα κοροιδέψεις με ψευτοθεατρινισμούς οφείλεις να είσαι αληθινός και να παίζεις με όλη σου την ενέργεια και την ψυχή για να τα κερδίσεις!!Είναι οι πιο απαιτητικοί θεατές και ευτυχώς στην Ιλιάδα μας δικαιωνόμαστε γιατί όλα τα μικρά πλασματάκια καθηλώνονται και συμμετέχουν ενεργά στην παράστασή μας στην προσπάθεια τους να βοηθήσουν τους ήρωες. Σήμερα λόγου χάρη τα παιδιά φώναζαν τον Πάρη που παίζει καταπληκτικά ο Νεκτάριος Φαρμάκης για να τον εμψυχώσουν στη μάχη του με τον Μενέλαο .Είναι μαγική η σχέση που δημιουργείται κάθε φορά με τα παιδιά!!Στο τέλος της παράστασης δε οι μικρές "τεράστιες" αγκαλιές είναι η καλύτερη επιβράβευση.

3.Πώς μπαίνει στη ζωή σου η υποκριτική;

 

Θυμάμαι πολύ μικρή η γιαγιά μου, μου είχε κάνει δώρο κάποιες βιντεοκασέτες με ελληνικές ταινίες και κινούμενα σχέδια. Εκεί μαγεύτηκα από τον Walt Disney..και λάτρεψα την Αλίκη. Μετά τις προβολές το σαλόνι μετατρεπόταν στη φαντασία μου σ ένα σωρό μέρη και μια κόκκινη λεπτή κουβερτούλα σε χίλια δύο κοστούμια..Μόνη μου λοιπόν έπαιζα και τραγουδούσα ότι έβλεπα..και ταξίδευα..Όταν πήγα στο θέατρο για πρώτη φορά ένιωσα ότι ο κόσμος της φαντασίας μου ήταν εκεί. Με μάγευε ότι σε μια σκηνή μπορούμε να ταξιδέψουμε παντού..Οι ηθοποιοί έμοιαζαν μαγικοί και ιδιαίτεροι Ήθελα πολύ να γίνω μέρος μιας παράστασης κι εγώ και όταν ήμουν ακόμα στο σχολείο έτυχε να παίξω στην Τελετή του Μάτεση στο θέατρο του Ν.Κόσμου και τότε ήμουν σίγουρη ότι ΑΥΤΟ θέλω να κάνω στη ζωή μου. Από τότε έδωσα πολλές μάχες..!Πρώτα με τους γονείς μου για ν αποδεχθούν αυτή μου την πορεία και μετά φυσικά αντίκρισα την πραγματικότητα. Η υποκριτική τελικά είναι μόνο σκληρή δουλειά για να πετύχεις τη μαγεία για τους άλλους όμως! 

 

4.Ποιο είναι για σένα το ζητούμενο στην Τέχνη και ο ρόλος της ειδικότερα σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο όπως αυτή που διανύουμε;

 

Η Τέχνη λειτουργεί όπως ένα καλειδοσκόπιο . Δεν αλλάζει την πραγματικότητα, όμως μας δίνει την δυνατότητα να τη δούμε μέσα από διαφορετικά χρώματα, σχήματα και μορφές. Έτσι ελευθερώνει το πνεύμα μας κ μας γεμίζει με νέες προοπτικές  για το μέλλον. Πιστεύω ότι ειδικά σε περιόδους κρίσης ο ρόλος της Τέχνης αποκτά μια ιδιαίτερη σημασία. Οφείλει να ενθαρρύνει, να παρηγορήσει ,να ψυχαγωγήσει και να βοηθήσει τον κόσμο να δει από άλλη ματιά την ίδια τη ζωή που είναι ό,τι πιο σημαντικό έχουμε.

 

5.Έχεις μια πολύ ωραία φωνή και σπουδές μουσικής και μιούζικαλ. Θα σε ενδιέφερε να ασχοληθείς με το συγκεκριμένο είδος;

 

Αρχικά σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.!Φυσικά και με ενδιαφέρει και ως τώρα θεατρικά ήμουν πολύ τυχερή και συμμετείχα σε αρκετά μιούζικαλ και ακόμα πιο τυχερή διότι και σε παραστάσεις άλλου ύφους όπως το «Καβάφης Επέστρεφε» μου ζητήθηκε να τραγουδήσω μελοποιημένο Καβάφη για το οποίο είμαι και πολύ περήφανη βλέποντας τον κόσμο να σιγομουρμουρίζει με νότες, στίχους του μεγάλου μας  Ποιητή. Πιστεύω ότι με τη δύναμη της μουσικής μπορείς να αποτυπώσεις πολύ εύκολα στο μυαλό του θεατή ό,τι θέλεις. Βέβαια το μιούζικαλ είναι ένα πολύ απαιτητικό είδος το οποίο λατρεύω και γι αυτό συνεχίζω τα μαθήματα μου τόσο στο τραγούδι και τη μουσική, όσο και στο χορό.

6.Θα ξεχώριζες κάποια από τις μέχρι σήμερα συνεργασίες σου;

 

Είχα την τύχη και την ευτυχία να συνεργάζομαι τα τελευταία χρόνια με την καλλιτεχνική εταιρεία ΠΑΡΩΝ με πρωτεργάτη, εμπνευστή, σκηνοθέτη και Υπέροχο Άνθρωπο τον Αγαπημένο μου Μιχάλη Κουκουλομμάτη ,ο οποίος δεν είναι πια κοντά μας, έφυγε πολύ νωρίς για ένα μακρινό ταξίδι..Τον Ευχαριστώ πολύ για το επίγειο Ταξίδι που μου πρόσφερε και που πίστεψε σε μένα και με έμαθε τόσα πολλά. Χαίρομαι γιατί με εμπιστεύθηκε από την αρχή της σκηνοθετικής του πορείας με το έργο του «Της Φύσης Μυστικό» και στη συνέχεια έγινα μέρος της ομάδας του και συνεργάστηκα με πολύ αξιόλογους ανθρώπους-καλλιτέχνες όπως ο Γιώργος Μπανταδάκης, η Μαρία Βλαχοδημήτρη και ο Διονύσης Δημητρακόπουλος.

 

7.Μίλησέ μου για τα καλλιτεχνικά σου όνειρα.

Ονειρεύομαι μόνο να μπορώ να παίζω στο θέατρο με όμορφες ομάδες για όσο διαρκεί το Πάντα.

 

8.Υπάρχει κάτι που σε φοβίζει;

Νομίζω ότι ο Φόβος είναι αποκύημα του ανθρώπινου νου. και η ζωή είναι πολύ μικρή για να εγκλωβιζόμαστε στα δημιουργήματα του μυαλού μας. Το ζητούμενο είναι να έχουμε την Υγεία μας και να προσπαθούμε να περνάμε όμορφα που το Εύχομαι σε όλο τον κόσμο και όλα θα γίνουν!!

9.Είσαι αισιόδοξη; Θα ήθελα. το σχόλιό σου για την κατάσταση της χώρας μας σήμερα.

 

Είμαι φύσει αισιόδοξη και πιστεύω στο Ισχύς εν τη ενώσει. Είναι αλήθεια όμως ότι διανύουμε μια από τις δυσκολότερες περιόδους της Νεοελληνικής μας ιστορίας. Είναι στο χέρι μας λοιπόν να μην αφήσουμε την κρίση αυτή να αλλοιώσει τις αξίες μας και το δικαίωμά μας να ελπίζουμε σ ένα καλύτερο μέλλον. Άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι τις λευκές σελίδες που έπονται μπορούμε να τις χρωματίσουμε με ειρήνη ,αισιοδοξία και αγάπη και έτσι οι μαύρες σελίδες του παρόντος αργά ή γρήγορα θα είναι πια παρελθόν.

 

10.Ποιες είναι κατά τη γνώμη σου οι επιπτώσεις της κρίσης στην Τέχνη;

 

Όπως και σε όλους τους τομείς, έτσι και η τέχνη δυστυχώς δεν μένει ανεπηρέαστη από την κρίση. Πολλά θέατρο κλείνουν , καλλιτέχνες μένουν απλήρωτοι , οι παραγωγές είναι φτωχότερες και οι δουλειές λιγοστεύουν. Έτσι σε έναν χώρο που υπό ιδανικές συνθήκες θα ήταν δύσκολο να πετύχει κάποιος μέσα από την τέχνη του..τώρα φαντάζει ακατόρθωτο. Καθημερινά πλέον οι άνθρωποι αυτού του χώρου δοκιμάζονται ψυχικά, σωματικά και πνευματικά γιατί προσπαθούν να παράγουν έργο κόντρα σε όλο αυτό που συμβαίνει γύρω τους. Θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για ισοπέδωση και εξαθλίωση όσον αφορά την επιβίωση μέσω της Τέχνης πια. Το καλό είναι ότι οι καλλιτέχνες είμαστε σαν μικρά παιδιά και δεν θα αφήσουμε κανέναν να μας κλέψει τα Όνειρα..Θα συνεχίσουμε μέσα στην κρίση την μάχη γιατί χρωστάμε στο κοινό να μοιραζόμαστε την παιδική μας ψυχή που ξεκλειδώνουμε καθημερινά «παίζοντας» σαν παιδιά χαρίζοντας Αγάπη, Δύναμη, Χαρά και Αισιοδοξία.