Chicago...γίναμε στο The Barrister cafe

2015-10-27 12:25

Συνέντευξη στον Αλέξανδρο Τσομπανόπουλο.

 

Μια νέα θεατρική ομάδα με επικεφαλής το σκηνοθέτη Αντώνη Σιώπκα, παρουσιάζει στην πόλη μας μια πολύ ενδιαφέρουσα παράσταση που τα έχει όλα. Chicago γίναμε στο Cafe- bar The Barrister. Θέατρο, μουσική και χορός σε ένα συνδυασμό που θα αφήσει ικανοποιημένο και τον πιο απαιτητικό θεατή. Με την αφορμή αυτή, οι συντελεστές της παράστασης μας μίλησαν για το έργο και όχι μόνο...Απολαύστε τους!!!

Αλέξανδρος: Ας ξεκινήσουμε την κουβέντα μας με το σκηνοθέτη της παράστασης…

-Αντώνης: Λέγομαι Αντώνης Σιώπκας, είμαι ο σκηνοθέτης της παράστασης και φέτος θα ανεβάσουμε το Chicago γίναμε…Είναι μια κωμωδία με σκηνές μιούζικαλ, στην οποία τέσσερα κορίτσια, έρχονται να παρουσιάσουν μια σκηνή μιούζικαλ. Το έργο είναι έτσι δομημένο, ούτως ώστε στο δεύτερο μέρος, συμμετέχει και το κοινό. Γίνεται ένας φόνος μέσα σε αυτό το μιούζικαλ και όλοι είναι ύποπτοι. Είναι μια διαδραστική κωμωδία, με πολλές σκηνές μιούζικαλ. Κάθε μια κοπέλα, δείχνει τα προσόντα και το ταλέντο που έχει. Χορεύουν, τραγουδάνε, έχουν ένα πολύ ωραίο υποκριτικό κομμάτι, η κάθε μια με το δικό της χαρακτήρα. Η πρώτη, υποδύεται το χαρακτήρα της νευρικιάς, της τσατισμένης, η δεύτερη, πάει σε μια οντισιόν και είναι αθώα. Πολύ σέξυ όμως. Η τρίτη, είναι η τρελή που ακούει φωνές και η τέταρτη είναι μια πολύ ωραία γυναίκα από την Αγγλία, που θέλει να πάρει αυτό το ρόλο. Είναι ένας ωραίος ανταγωνισμός, στον τέλος όμως ο σκηνοθέτης της παράστασης δολοφονείται. Και καλείται η αστυνομία να ανακαλύψει ποιος από το κοινό και τις κοπέλες, είναι ο ένοχος. Υπάρχουν μέσα σκηνές από το μιούζικαλ Chicago, πολλές από το Burlesque, έχουμε επίσης μια πολύ ωραία λαϊκή φωνή που θα τραγουδήσει ελληνικά τραγούδια. Είναι πλημμυρισμένο από πολύ ωραία τραγούδια και χορευτικά. 

Αλέξανδρος: Αν δεν κάνω λάθος, έχετε σκηνές και από το μιούζικαλ Nine;

Αντώνης: Ναι, και από το Nine προσεχώς. Σε κάθε παράσταση, επειδή είναι διαφορετικό το cast, είναι διαφορετικά και τα τραγούδια. Μπορεί να έχουμε και από το Moulin Rouge. Θα παιχτεί για τέσσερις Δευτέρες στο Barrister, ένα πολύ ωραίο μπαρ που μας φιλοξενεί. Το έχει ένας άνθρωπος πολύ αγαπητός σε μένα και εισπράττουμε πολύ αγάπη που είναι πολύ σημαντικό στις δουλειές μου. 

- Αλέξανδρος: Έχετε δηλώσει ότι η συγκεκριμένη παράσταση, είναι θέατρο μέσα στο θέατρο…

Αντώνης: Ναι! Γίνεται μια σκηνή, μέσα σε ένα χώρο θεατρικό. Είναι δομημένο όπως το έργο του Σαίξπηρ, το « Όνειρο καλοκαιρινής νυκτός» που γίνεται μια παράσταση μέσα στην παράσταση. Είναι ένα πολύ φρέσκο έργο με πολύ φρέσκα πρόσωπα. Δίνει τη δυνατότητα σε κορίτσια που δεν είναι ηθοποιοί, κάποιες είναι σε δραματικές σχολές, άλλες είναι χορεύτριες ή τραγουδίστριες, να δείξουν μια ολοκληρωμένη θεατρική δουλειά. επαγγελματική και όχι ερασιτεχνική. Δίνει τη δυνατότητα σε αυτά τα κορίτσια, να δείξουν πολλά πράγματα από τον εαυτό τους, που μέχρι τώρα δεν κατάφεραν να τα βγάλουν σε μια παράσταση. Περιέχει τα πάντα. Το κοινό μπορεί να δει πολύ ωραίο χορό, πολύ ωραία κορίτσια, πολύ ωραία τραγούδια και να γελάσει πολύ. Παίχτηκε στην Αθήνα με μεγάλη επιτυχία, τώρα βέβαια την έχω διασκευάσει εδώ πέρα στη Θεσσαλονίκη. Ήμουν αρκετά χρόνια στην Αθήνα και τώρα γύρισα εδώ και προσπαθώ να χτίσω τη δική μου γωνιά σε αυτή την πόλη. Σκέφτομαι να κάνω και άλλα πράγματα όπως κάποιες τραγωδίες. Θέλω να δώσω μια ταυτότητα του ποιος είμαι, αλλά και στα κορίτσια, τους συνεργάτες μου. Δυστυχώς, αυτή η πόλη, δε μπορεί να αναδείξει ανθρώπους. Όπως είπε και ο Σαββόπουλος, αυτή η πόλη, είναι ένας πολύ γλυκός βάλτος. Εγώ προσπαθώ να μη μπω σε αυτό το βάλτο. Να κάνω πράγματα με αγάπη και από την τίμια πλευρά του θεάτρου. Ούτε από την πονηρή, ούτε από τη συμφεροντολογική. Ούτε για τα λεφτά το κάνουμε. Για να δείξουμε τους εαυτούς μας και να βγάλουμε ο, τι καλύτερο από μέσα μας. Θα είναι πολύ ωραίο να στηρίξει αυτή τη δουλειά το κοινό της Θεσσαλονίκης. Θα δώσει το έναυσμα, τη σπίθα, για να πολεμήσουμε να αναδείξουμε την τέχνη. Ακούω συνέχεια με αυτή την κρίση, πόσο δύσκολη είναι η δουλειά μας. Δε μπορώ να ακούω τέτοιες κουβέντες πλέον. Τώρα θα αναδειχθούνε, αυτοί που έχουν πείσμα, αγάπη και λαχτάρα για το θέατρο. Και θα αφανιστούν οι μέτριοι και οι συμφεροντολόγοι. 

Αλέξανδρος: Άρα, είστε αισιόδοξος;

Αντώνης: Είμαι πάρα πολύ νομίζω. Θεωρώ ότι οι εποχές που διανύουμε, είναι ιδανικές για ανθρώπους που έχουν πείσμα και θέληση. Και για να διαλυθούν σιγά σιγά, όσοι μπήκαν στο χώρο σκεπτόμενοι άλλα πράγματα. Είναι σημαντική στιγμή, για όσους αγαπούν την τέχνη, να πολεμήσουν και να αναδειχθούν φτάνοντας ψηλά. Ήμαστε στον πάτο γιατί δε μας ήθελαν και τώρα είναι η στιγμή που ανεβαίνουμε προς τα πάνω. Και όσοι αντέξουν αυτό το μακροβούτι, είναι αυτοί που θα δικαιωθούν κιόλας. Είμαι πολύ αισιόδοξος για το μέλλον της τέχνης και σε αυτή την πόλη. Ήρθα από Αθήνα, μια πόλη γεμάτη από τέχνη. Είμαι από Θεσσαλονίκη, την είχα αφήσει πολλά χρόνια και δυστυχώς την ξαναβρήκα ίδια. 

Αλέξανδρος: Δε διαπιστώσατε καμία εξέλιξη στα καλλιτεχνικά πράγματα δηλαδή…

Αντώνης: Ναι! Είναι σαν τις σχέσεις. Αν σε μια σχέση δεν εξελιχθείτε μαζί και μείνει στάσιμη, θα βαλτώσει. Πρέπει να εξελιχθείτε μαζί και να προοδεύσετε, για να συντηρήσετε αυτή τη σχέση. Αυτή η πόλη, δεν εξελίχθηκε. Όπως την άφησα πριν 15 χρόνια και χειρότερη. Δεν έγινε ένα θέατρο καινούριο. Όλα παλιοί σινεμάδες. Δεν έφτιαξαν μια καινούρια στέγη. Τίποτα! Έφτιαξαν όμως πολλά μπουζούκια, μπαράκια…Νομίζω ότι είναι η αρχή, για τους νέους ανθρώπους που έχουν όραμα, να πολεμήσουν για να δώσουν αξία στον καλλιτέχνη, γιατί έχει υποβαθμιστεί πολύ. Θέλω μέσα από αυτό που κάνουμε, τα κορίτσια να δείξουν την αξία τους. Σε αυτή την παράσταση, λάμπει μέσα η αξία της κάθε κοπέλας. Είναι το μέρος στο οποίο ανθίζει η αξία του ανθρώπου.

Αλέξανδρος: Ευκαιρίες στους νέους δίνονται κατά τη γνώμη σας;

Αντώνης: Δεν ξέρω. Γνωρίζω κάποιους ανθρώπους και φίλους μου, που δίνουν ευκαιρίες στους νέους…Αλλά είναι αυτοί που είναι στη γωνιά. Ούτε του Κρατικού Θεάτρου, ούτε μεγάλων σχημάτων. Εκεί ακόμα δεν έχουν δοθεί ευκαιρίες και είναι μέσα στο σύστημα όλοι. Εμείς είμαστε έξω από όλο αυτό. Δεν είναι μόνο να δίνεις ευκαιρίες σε ανθρώπους, αλλά και να τις δίνεις με αγνές προθέσεις. Πολλοί τις δίνουν με άλλα ζητούμενα. Το δικό μου ζητούμενο ως σκηνοθέτης και ως Αντώνης Σιώπκας είναι να δώσω την αξία από την ηθική πλευρά του θεάτρου και όχι από την ανήθικη. Ο καθένας βέβαια, ορίζει όπως θέλει αυτό που θέλει να δώσει.

Αλέξανδρος: Ποιος πρέπει να είναι κατά την άποψή σας ο ρόλος της τέχνης και του καλλιτέχνη, ειδικά σε μια τέτοια κρίσιμη περίοδο που διανύουμε;

Αντώνης: Ο ρόλος είναι ένα μότο που είδα γραμμένο στο καινούριο καλλιτεχνικό πάρκο που έκανε ο Νιάρχος στο Φάληρο. Έλεγε ότι « η Τέχνη είναι το όχημα για την έξοδο από την κρίση». Είναι η ατμομηχανή νομίζω. Από την κρίση θα μας βγάλει η τέχνη και ο πολιτισμός. Και δε μιλάω μόνο για το θέατρο. Η παιδεία μας, ο πολιτισμός μας, η ευγένειά μας. Όταν σε αυτό που κάνουμε, βάζουμε σκοπό να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι, τότε θα τραβήξουμε πολύ κόσμο. Αν το κάνουμε μόνο για να αναδειχθούμε εμείς μέσα από αυτό, θα τραβήξουμε προς το βάλτο πολύ κόσμο. Είναι επιλογή του καθενός για ποιο λόγο το κάνει. 

Αλέξανδρος: Η ομάδα σας θα έχει συνέχεια μετά από αυτή την παράσταση; Υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο;

Αντώνης: Εγώ την ξεκινάω τώρα την ομάδα αυτή. Είμαι ευχαριστημένος. Έχω κάνει και άλλες ομάδες. Αλλά τώρα δέσαμε πάρα πολύ όλοι μας. Δεν ξέρω πώς έτυχε αυτό. Βέβαια, όσοι δεν έδεσαν έφυγαν και έμειναν αυτοί που έπρεπε να μείνουν. Κι εμένα η αρχή μου είναι εδώ πέρα, μετά από όσα έχω διδαχθεί κάτω στην Αθήνα. Νομίζω ότι αν υπάρχει μια καλή σχέση μεταξύ μας, θα υπάρχει και συνέχεια. Δε θέλω να κάνω σχέδια. Το σχέδιό μου, είναι να πάει καλά αυτή η παράσταση και να σκεφτώ την επόμενη. Και τώρα να σου πουν δυο λόγια και τα κορίτσια…

Μαρία: Ονομάζομαι Μητρούδη Μαρία και είμαι η χορογράφος της παράστασης. Ο ρόλος μου, είναι της νευρικής γυναίκας και είμαι η πρώτη κοπέλα στην οντισιόν. Είναι ένα πάρα πολύ καλό, δημιουργικό έργο. Έχουμε δέσει πραγματικά σαν ομάδα και σαν φίλοι κάτι που είναι πάρα πολύ σημαντικό. Είναι πολύ όμορφο αυτό που γίνεται. 

Αντώνης: Να πω κάτι για τη χορογράφο; Η Μαρία Μητρούδη, είναι μια γυναίκα που ενώ στη ζωή της δεν έχει σπουδάσει πάρα πολλά και είναι αυτοδίδακτη, έχει καταφέρει στη δουλειά της να πάει σε επίπεδα πιο ψηλά από ανθρώπους που έχουν σπουδάσει. Και αυτό γίνεται για την αγάπη και το μεράκι που έχει για το χορό. Η Μαρία Μητρούδη παίζει, τραγουδάει, χορεύει και όλα τα έχει μάθει από μόνη της. Χωρίς να έχει πάει σε σχολή. Δε με νοιάζουν τα πτυχία. Έχει αφοσίωση, πίστη και αγάπη και αυτό είναι το βασικό. Αυτά πρέπει να βλέπουμε στους ανθρώπους. Ούτε πτυχία, ούτε τίποτα. 

Αλέξανδρος: Δυστυχώς, δεν έχουν πολλοί την ίδια αντίληψη με εσάς…

Αντώνης: Ο καθένας κρίνεται με τις επιλογές του. Όπως λέει και ο Ρόμπερτ ντε Νίρο, το μεγάλο ταλέντο είναι στην επιλογή μας. Όπως κι εγώ που παίζω στην παράσταση, δεν ξέρω αν είμαι καλός ή κακός ηθοποιός, αλλά έχω ένα ταλέντο να επιλέγω ανθρώπους. Και στην προσωπική μου ζωή και στο θέατρο.

Μαρία: Όταν έχεις πίστη σε κάτι θα το κάνεις…

Αντώνης: Η επόμενη είναι η Ιλόνα!

Ιλόνα: Είμαι η Ιλόνα Σαρίδου. Υποδύομαι τη δεύτερη κοπέλα που είναι πιο αθώα. Μπορώ να τη χαρακτηρίσω λίγο χαζούλα. Είναι η πρώτη φορά που πηγαίνει σε μια οντισιόν και θέλει πολύ να πάρει το ρόλο. Έχω και μια χορογραφία που έχει ετοιμάσει η Μαρία Μητρούδη. Είναι μια παράσταση που αξίζει να έρθει ο κόσμος να τη δει, διότι έχει πολλά στοιχεία μέσα. Χορό, τραγούδι, αλλά και υποκριτικά έχουμε πολλά πράγματα να δείξουμε. Εγώ προσωπικά, ευχαριστώ πολύ τον Αντώνη το Σιώπκα, που μου έδωσε την ευκαιρία να είμαι σε αυτή την παράσταση, σε κάτι επαγγελματικό. Και να κάνω κάτι για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη, όπου δεν έχω ασχοληθεί ξανά με το θέατρο. Όπως είπε και η Μαρία, πέρα από τη δουλειά που κάνουμε, έχουμε πολύ καλή σχέση μεταξύ μας. Έχουν αναπτυχθεί φιλίες και αυτό είναι πολύ σημαντικό και για μετά.

Αντώνης: Ακολουθεί η Φαίη…

Φαίη: Ονομάζομαι Φαίη Δαμιανού. Είμαι ο τρίτος ρόλος. Λίγο τρελή, αλκοολική, ακούει φωνές…Λίγο στον κόσμο της. Γενικά, είναι κάτι καινούριο αυτό που κάνουμε, είναι bar theater καθόλου βαρετό για τον κόσμο που θα έρθει να ακούσει, να δει, αλλά και να συμμετέχει γιατί είναι διαδραστικό. Κι εγώ με τη σειρά μου, θέλω να ευχαριστήσω τον Αντώνη Σιώπκα και τα κορίτσια για την ωραία συνεργασία που έχουμε.

Αντώνης: Η Φαίη Δαμιανού, είναι τραγουδίστρια και τώρα κάνει για πρώτη φορά μια ολοκληρωμένη επαγγελματική δουλειά στο θέατρο. Τραγουδάει υπέροχα, αλλά παίζει κιόλας. Τραγουδούσε χρόνια σε μαγαζιά. Και όπως είπε, η παράσταση, είναι σε μπαρ με ποτό. Σαν να πηγαίνεις το βράδυ με την παρέα σου να πιείς ένα ποτό και να δεις και μια παράσταση.

Φαίη: Δεν είναι καθόλου βαρετό και για αυτούς που δεν είναι θεατρόφιλοι και θέλουν να βγουν, να πιούν ένα ποτό και να δουν κάτι διαφορετικό. 

Αντώνης: Η επόμενη, είναι η Στέλλα, που κάνει τον ίδιο ρόλο με τη Φαίη.

Στέλλα: Ναι είμαι μπαλαντέρ!

Αντώνης: Δεν είναι μπαλαντέρ. Κάνουν ακριβώς το ίδιο, επειδή χορεύει pole dancing, θα είναι σε δύο παραστάσεις η Στέλλα και σε δύο η Φαίη. Διπλή διανομή.

Στέλλα: Είμαι η Στέλλα η Ταμπού. Σπουδάζω στη δραματική σχολή του Βασίλη Διαμαντόπουλου δευτεροετής.

Αντώνης: Και κάνει επαγγελματικά χορό χρόνια.

Στέλλα: Είναι η πρώτη δουλειά που κάνω, δεν έχω πληρωθεί ξανά για κάτι τέτοιο! ( γέλια). Δασκάλα είναι η ιδιότητά μου η επαγγελματική. Ευχαριστώ πάρα πολύ τον Αντώνη, γιατί τον εκνεύρισα κάποιες φορές και είπαμε και μια κουβέντα παραπάνω. Αλλά είναι πολύ ωραίο το κλίμα στις πρόβες με τα παιδιά. Είναι δύσκολο να δουλεύεις με πολλά άτομα. Χρειάζεται θέληση, δύναμη, πειθαρχία.

Αντώνης: Και είναι πολύ σημαντικό να συγχωρούμε. Δεν το κάνουν πολλοί πιστεύω. Το θεωρώ μεγάλο προσόν, είναι η κορυφή του ανθρώπινου συναισθήματος. Ό, τι και να έχει γίνει, σε συγχωρώ, με συγχωρείς και πάμε παρακάτω.

Φαίη: Μα αυτό είναι το θέατρο, συναισθήματα…Θα γελάσουμε, θα κλάψουμε…

Αντώνης: Η επόμενη είναι η Έλενα, η ντίβα της παράστασης, στο έργο όχι στη ζωή της…

Έλενα: Είμαι η Έλενα Βαϊνά και κάνω έναν περίεργο ρόλο. Της τέταρτης κατά σειρά γυναίκας στην παράσταση. Νομίζει ότι είναι ντίβα και όλα περιστρέφονται γύρω από αυτήν. Το λεγόμενο ψώνιο. Έχω τελειώσει τη Σχολή Καλών Τεχνών, θέατρο στο Αριστοτέλειο, αλλά ουσιαστικά είναι το πρώτο μου επαγγελματικό βήμα και ευχαριστώ πολύ τον Αντώνη για την ευκαιρία που μου δίνει. Είμαι επίσης δευτεροετής στη Δραματική Σχολή Βασίλη Διαμαντόπουλου. Θα πω κι εγώ ότι έχουμε μια άψογη συνεργασία με τα υπόλοιπα κορίτσια. Δουλεύουμε ομαδικά και πάμε να κάνουμε κάτι πολύ δημιουργικό και ευχάριστο στον κόσμο. Είμαι σίγουρη ότι θα αρέσει αυτό που θα δείξουμε. Μια όμορφη μουσικοθεατρική παράσταση. Έχει υπέροχες χορογραφίες, χάρη στη χορογράφο μας, τη Μαρία Μητρούδη, που έχει ετοιμάσει πάρα πολλά και φυσικά χάρη στον Αντώνη Σιώπκα που έχει αναλάβει την επιμέλεια όλης της παράστασης. Έχει υπέροχα τραγούδια και σύγχρονα, για να είναι ευχάριστη στον κόσμο. Τέλος, έχει μεγάλο ενδιαφέρον και για το μυστήριο που υπάρχει μέσα σε αυτή. 

Αντώνης: Και μεγάλο άγχος από την προλαλήσασα που τραγουδάει κιόλας. Έχει επωμιστεί τα τραγούδια της παράστασης. Θα το πω ειλικρινά, ο, τι είπαν είναι αλήθεια. Έχουν ξεκαθαρίσει τα συναισθήματα μεταξύ μας. Και το λέω γιατί περάσαμε από χίλια μύρια κύματα. Ήρθαν και άλλοι άνθρωποι και φύγανε. Μείναμε όσοι το κάνουμε από πραγματική αγάπη. Και αυτό θα μας δικαιώσει σε όλους τους τομείς. Νιώθω ότι θα έχει συνέχεια αυτή η παράσταση.

Αλέξανδρος: Υπάρχουν σκέψεις για περιοδεία;

Αντώνης: Ναι, θέλω να την πάω περιοδεία. Είναι η αφετηρία μας αυτή. Ο τερματισμός δεν ξέρω που θα είναι....

 

Συντελεστές :
Σκηνοθεσία - Μουσική επιμέλεια : Αντώνης Σιώπκας
Κινησιολογία : Μαρία Μητρούδη
Παίζουν οι ηθοποιοί : Μαρία Μητρούδη, Ιλόνα Σαρίδου,  Φαίη Δαμιανού, Στέλλα Ταμπού, Έλενα Βαϊνά και Αντώνης Σιώπκας. 

Παραστάσεις : 19, 26 Οκτωβρίου και 2, 9 Νοεμβρίου στις 21:30.

Είσοδος : 5 ευρώ.

Πληροφορίες - Κρατήσεις: Thebarrister lounge - cafe - bookshop, Φράγκων 3, απέναντι από τα Διοικητικά Δικαστήρια.
Τηλέφωνο : 2310 530 400.