Ο Σπύρος Μπιμπίλας στο DNA of Arts!!!

2014-08-05 17:44

Συνέντευξη στον Αλέξανδρο Τσομπανόπουλο.

 

Ένας άνθρωπος που έχει γράψει πολλά χιλιόμετρα στα θεατρικά πράγματα του τόπου μας και μας έχει συγκινησει αλλά και διασκεδάσει με τις ερμηνείες του, ο κύριος Σπύρος Μπιμπίλας, συμμετέχει στην απόλυτα επιτυχημένη παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου Βάτραχοι του Αριστοφάνη. Μου έκανε την τιμή να μου παραχωρήσει μια συνέντευξη και τον ευχαριστώ θερμά. Απολαύστε τον!

1, Ποια είναι η σχέση σας με τον Αριστοφάνη; Μιλήστε μας ειδικότερα για τη συμμετοχή σας στους Βατράχους.

Η σχέση μου με τον Αριστοφάνη είναι αρκετά μακρόχρονη... Από παιδί με τραβούσε χωρίς τότε να καταλαβαίνω πόσο βαθειά πολιτικός και προοδευτικός ήταν αυτός ο άνθρωπος.. Πρωτόπαιξα Αριστοφάνη στην Επίδαυρο με το ΜΟΝΤΕΡΝΟ ΘΕΑΤΡΟ του Γιώργου Μεσσώλα με 'Σφήκες' και τον Κώστα Βουτσά πρωταγωνιστή... Μεγάλη εμπειρία... Φέτος είναι η δέκατή μου φορά... Έπαιξα με Βέγγο, Καλουτά, Κατσέλη, Καρακατσάνη, Πιατά κ.α. Πολλές κωμωδίες του και με σημαντικούς ρόλους... ΒΑΤΡΑΧΟΥΣ ξανάπαιξα με το ΑΝΟΙΧΤΟ ΘΕΑΤΡΟ του Γιώργου Μιχαηλίδη πριν 16 χρόνια... Ξανασυναντιέμαι μαζί τους σήμερα σε μια νέα ανάγνωση από τον ευφάνταστο Γιάννη Κακλέα και νοιώθω ιερή συγκίνηση από την επιτυχία της παράστασης και από το πόσο μιλάει στο σημερινό κοινό για τα μεγάλα προβλήματα του τότε και του σήμερα που είναι σχεδόν ίδια.... Τα μηνύματα του έργου φέρνουν εκρήξεις χειροκροτημάτων στο κοινό που διψάει... Είμαι πολύ υπερήφανος που συμμετέχω με το ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ μας σ' αυτήν την σπουδαία παράσταση.

2, Πώς ήταν η εμπειρία σας το χειμώνα στον Οίκο Ευγηρίας , όπου βρεθήκατε στην ίδια σκηνή με θρύλους όπως ο Ανέστης Βλάχος και η Δέσποινα Στυλιανοπούλου;

Ο Οίκος Ευγηρίας ήταν μια ευτυχισμένη στιγμή στην καριέρα μου... Δίπλα σε καταξιωμένους συναδέλφους που θαύμαζα από παιδί, έπλασα έναν σπουδαίο ρόλο και ευτυχήσαμε να ζήσουμε πάνω στο σανίδι ανεπανάληπτες συγκινήσεις... Ήταν μοναδικό και θα το θυμάμαι πάντα...

3, Γνωρίζουμε ότι τελειώσατε τη Νομική Αθηνών. Σκεφτήκατε ποτέ να ασκήσετε αυτό το επάγγελμα; Θεωρείτε ότι σας βοήθησαν οι σπουδές αυτές στο επάγγελμα του ηθοποιού;

Τελείωσα την Νομική χωρίς να την αγαπώ ιδιαίτερα. Λάτρευα την Φιλοσοφική και κακώς δεν πήγα, γιατί μου άρεσε να μεταφράζω τα Αρχαία Κείμενα... Έχω κάνει όλη την ΑΝΤΙΓΟΝΗ του Σοφοκλή σε έμμετρο 15σύλλαβο... Δούλεψα τα πρώτα χρόνια του θεάτρου και σε δικηγορικό γραφείο συγγενών μου, αλλά τα παράτησα με επεισοδιακό τρόπο, γιατί δεν μου έλεγε τίποτα η ενασχόληση με την ψευτιά των ανθρώπων και η υπεράσπιση πολλές φορές του αδίκου... Παρ' όλα αυτά, η  νομική επιστήμη, μου στάθηκε χρήσιμη στην έντονη συνδικαλιστική μου ιδιότητα και στην υπεράσπιση των δικαίων αιτημάτων των ηθοποιών... Εκεί με βοήθησε...

4. Τι αναμνήσεις έχετε από τη συνεργασία σας στην Πορνογραφία με το Μάνο Χατζιδάκι;

Έχω να θυμάμαι μόνο καλά και μια μεγάλη πίκρα... Για μένα ο ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ που με αγάπησε και  τον λάτρεψα, ήταν ο αιώνιος έφηβος, με τα ακατάπαυστα όνειρα... Είναι παράδειγμα για μένα...Ήταν υπέρμαχος της νεότητας.... 10 μήνες δουλειάς και η παράσταση κατέβηκε σε ενάμισυ μήνα, την μέρα της γιορτής μου, που πήγα με τα γλυκά... Δεν άρεσε τότε η ΠΟΡΝΟΓΡΑΦΙΑ και μετά έγινε θρύλος... Μεγάλη πίκρα το επεισοδιακό και αναπάντεχο κατέβασμά της... Μεγάλο κέρδος, η γνωριμία και η σχέση λατρείας με την ανεπανάληπτη ΣΑΠΦΩ ΝΟΤΑΡΑ...

5. Ποια είναι η σχέση σας με τους νέους; Πόσο δύσκολο είναι να μεταλαμπαδεύσετε τις γνώσεις σας σε σπουδαστές Δραματικών Σχολών;

Έχω ανοιχτή γραμμή με τους νέους... Αισθάνομαι σαν ένας από αυτούς... Έχω παραμείνει παιδί και αυτό τους κάνει να με αγαπάνε και να με ακούνε... Η σχέση μου με τους μαθητές μου στην δραματική σχολή, είναι φιλική και άψογη... Πέρυσι, δούλεψα με τους αποφοιτήσαντες πρώην μαθητές μου στο Χυτήριο...Μεγάλο σχολείο και αυτό ... Να γίνεσαι ένα με τους νέους... Ευλογώ την τύχη που αγαπώ και συμπαρίσταμαι στους νέους, που τόσα κακά τους κληροδοτούμε...

6, Ζούμε σε μια καταθλιπτική εποχή; Κατά πόσο σας έχει επηρεάσει όλο αυτό και ποια είναι η διέξοδός σας;

Δεν το δέχομαι αυτό... Ζούμε σε εποχή αγώνων... Έχουμε πιάσει πάτο ως γενιά, και εμείς σαν καλλιτέχνες, οφείλουμε να δώσουμε πολλαπλάσια για να σώσουμε όσα περισσότερα γίνεται... Χάθηκαν τα ιδεώδη και πρέπει να τα επαναδημιουργήσουμε... Νοιώθω να ζω μια τεράστια ανάταση καθώς προσπαθώ βιώνοντας την κρίση του δυτικού κόσμου και του καπιταλισμού, να την κατατροπώσω...

7, Υπάρχει κάτι που σας φοβίζει;

Βασικά όχι, νοιώθω πως είμαι πολύ ισχυρή προσωπικότητα..Με φοβίζει κάπως  το ψέμμα, αλλά προσπαθώ να το βγάλω από την ζωή μου, από όπου και αν προέρχεται...Όλα τα άλλα, τα θεωρώ απολύτως φυσιολογικά, οπότε, γιατί να με φοβίζουν...

8, Έχετε βιώσει την αχαριστία στο χώρο σας; Πώς αντιμετωπίζετε τέτοια φαινόμενα;

Αρκετές φορές, κυρίως από αυτούς που με πολλή καλοσύνη βοήθησα... Όμως, εγώ έχω ήσυχη την συνείδησή μου, αυτοί που με έχουν πληγώσει ή προδώσει, άραγε θα μετανοιώσουν πριν από το τέλος; Μπορεί και όχι, αλλά θα τους βαραίνει σίγουρα κάτι στην ψυχή τους... Αντίθετα εγώ νοιώθω ευτυχής και χορτασμένος.

9, Ως μέλος του ΣΕΗ, μπορείτε να μας αναφέρετε τις κυριότερες δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κλάδος σας;

Αχ ανοίγεις πληγές... Ως ταμίας του ΣΕΗ , ως πρόεδρος του ΤΑΣΕΗ και ως μέλος του ΔΣ του Διονύσου, αντιμετωπίζω χιλιάδες προβλήματα συναδέλφων... Σήμερα οι ηθοποιοί, είναι σε χειρότερη μοίρα από εκείνους της κατοχής...Η κυβέρνηση της τρόικας, που διοικεί με την ψήφο του αποχαυνωμένου λαού, έχει αποδιοργανώσει τον κλάδο μας ...Σαν λαίλαπα, έπεσαν επάνω μας,  η ανεργία, οι εκβιασμοί, ο εξευτελισμός με την απλήρωτη εργασία... Είναι υπερήφανοι οι κυβερνώντες για το κατάντημα των εκπροσώπων του πολιτισμού;

 

10, Ποια η σχέση σας με το διαδίκτυο;
 
Προσπαθώ να βρίσκομαι μέσα στο ρεύμα της εποχής.. Έχω μπει στο κλίμα του διαδικτύου και είμαι εν δυνάμει διαρκώς μαθητής... Είναι ένα αέναο σύμπαν πληροφοριών και γνώσεων που με μαγεύει...

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ.
  • Σκηνοθεσία - Μετάφραση -Απόδοση Γιάννης Κακλέας
  • Σκηνικά Μανόλης Παντελιδάκης
  • Κοστούμια Εύα Νάθενα
  • Μουσική Σταύρος Γασπαράτος
  • Κίνηση - Χορογραφίες Χρήστος Παπαδόπουλος
  • Φωτισμοί Σάκης Μπιρμπίλης
  • Μουσική διδασκαλία Μελίνα Παιονίδου
  • Βοηθός σκηνοθέτη Νουρμάλα Ήστυ
  • Βοηθοί σκηνογράφου Ελίνα Δράκου, Αλέγια Παπαγεωργίου
  • Βοηθοί ενδυματολόγου Εβελίνα Δαρζέντα, Δάφνη Κολυβά
  • Δραματολόγος παράστασης Εύα Σαραγά
Διανομή:
  • Ιέρεια Εβελίνα Παπούλια
  • Πλάσμα Ιέρειας Έντυ Λάμε
  • Διόνυσος Βασίλης Χαραλαμπόπουλος
  • Ξανθίας Πάνος Βλάχος
  • Ηρακλής Λαέρτης Μαλκότσης
  • Αποθανών Σπύρος Μπιμπίλας
  • Χάρων, Βοηθός Ευριπίδη Στέλιος Ιακωβίδης
  • Αιακός Βαγγέλης Χατζηνικολάου
  • Πανδοκεύτρα Α΄ Αγορίτσα Οικονόμου
  • Πανδοκεύτρα Β΄ Μαρία Κωνσταντάκη
  • Πλαθάνη Σωκράτης Πατσίκας
  • Αισχύλος Γιάννης Ζουγανέλης
  • Ευριπίδης Φάνης Μουρατίδης
  •  
  • Χορός Βατράχων, Χορός Μυστών, Νεκρώσιμος ακολουθία, Παράβαση, Ρόλοι στον Άδη, Χορικά του Ποιητικού Αγώνα Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Μυρτώ Γράψα, Στέλιος Ιακωβίδης, Κωνσταντίνος Κουνέλλας, Λάμπρος Κτεναβός, Μαρία Κωνσταντάκη, Έντυ Λάμε, Αλέξανδρος Λασκαράτος, Λαέρτης Μαλκότσης, Σπύρος Μπιμπίλας,
  • Ειρήνη Μπούνταλη, Πάολα Μυλωνά, Αγορίτσα Οικονόμου, Αλεξάνδρα Ούστα, Εβελίνα Παπούλια, Σωκράτης Πατσίκας, Ιβάν Σβιτάιλο, Αντώνης Στρούζας, Ιωάννα Τουμπακάρη,
  • Αγγελική Τρομπούκη, Γιωργής Τσουρής, Βαγγέλης Χατζηνικολάου
  • Ορχήστρα που άδει στον Άδη Λαέρτης Μαλκότσης, Σωκράτης Πατσίκας, Γιωργής Τσουρής
  • Τα τραγούδια της παράστασης ερμηνεύουν οι Μαρία Κωνσταντάκη, Λαέρτης Μαλκότσης, Εβελίνα Παπούλια, Ιβάν Σβιτάιλο, Γιωργής Τσουρής