Ο Γιώργος και ο Γιώργος Κωνσταντίνου στο DNA of Arts

2013-12-13 06:16
Ο Γιώργος και ο Γιώργος Κωνσταντίνου στο DNA of Arts

Συνέντευξη Γιώργου και Γιώργου Κωνσταντίνου στον Αλέξανδρο Τσομπανόπουλο

 

Μια πολύ ιδιαίτερη παράσταση θα παρακολουθήσουν οι Θεσσαλονικείς τη Δευτέρα 11.11.13 στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για την παράσταση MUSICA POETICA όπου ο μεγάλος μας ηθοποιός Γιώργος Κωνσταντίνου, βρίσκεται για πρώτη φορά επί σκηνής με το γιό του, επίσης Γιώργο Κωνσταντίνου, και μας ταξιδεύουν με ποιήματα και έργα για πιάνο που σαν θέμα τους έχουν τον έρωτα, τον πόθο , την απώλεια… Θέλω να τους ευχαριστήσω θερμά για την τιμή που μας έκαναν να μιλήσουν στη σελίδα μας…

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ:

1)Κάντε μου μια περιγραφή της παράστασης που θα παρουσιάσετε στο Μέγαρο.

 

Είναι ένα πάντρεμα μουσικής και ποίησης. Επίσης είναι μια μεγάλη ευκαιρία, χαρά και τιμή να βρεθώ μαζί με το γιο μου στην ίδια σκηνή.

 

2)Είναι η πρώτη φορά που συνυπάρχετε επί σκηνής με το γιό σας; Πώς είναι η εμπειρία;

 

Ναι. Πρώτη. Όπως σας είπα είναι μεγάλη χαρά και τιμή αυτή η συνάντηση. Και όχι μόνο επειδή είναι γιος μου, αλλά και ένας σπουδαίος καλλιτέχνης. Ήδη σαν σκέψη είναι συγκινητικό. Φαντάζομαι ότι στο τέλος της βραδιάς το συναίσθημα αυτό θα είναι πιο ισχυρό.

 

3)Τι σας οδήγησε στην απόφαση να εγκαταλείψετε την Αθήνα και το τελευταίο διάστημα εμφανίζεστε στη Θεσσαλονίκη;

 

Δεν ΄΄εγκατέλειψα΄΄ την Αθήνα. Ο καλλιτέχνης δεν ΄΄ εγκαταλείπει ΄΄ πόλεις και κοινό που τον έχουν αγκαλιάσει. Επισκέπτεται. Απλά δέχτηκα πέρυσι μια σημαντική πρόταση από τον Σωτήρη Χατζάκη – για το έργο του Μολιέρου ΚΑΤΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑΝ ΑΣΘΕΝΗΣ , στη συνέχεια ακολούθησε η πρόταση να σκηνοθετήσω το ΄΄ Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΤΑΙ ΄΄, ακολούθησε η αρχαία κωμωδία ΄΄ ΕΙΡΗΝΗ ΄΄ και μετά από το νέο καλλιτεχνικό διευθυντή του ΚΘΒΕ, Γιάννη Βούρο, ακολούθησαν δυο εξίσου σημαντικές προτάσεις : να σκηνοθετήσω το έργο των Ρέππα- Παπαθανασίου ΄΄ Ο ΕΒΡΟΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΄΄ και αργότερα να ερμηνεύσω το ρόλο ΄΄Δον Κιχώτης΄΄ . Είμαι τυχερός από όλες τις απόψεις : εργάζομαι και κάνω πολύ δημιουργικές συνεργασίες και είμαι σε μια πόλη που αγαπώ ιδιαίτερα.

 

4)Θεωρείτε ότι η πολιτεία μεριμνά για τη λειτουργία των κρατικών σκηνών;

 

Τι να πρωτοκάνει η πολιτεία; Έχει τόσο σημαντικά προβλήματα να αντιμετωπίσει. Αλλά και ο πολιτισμός είναι εξίσου σημαντικός και χρειάζεται υποστήριξη. Τόσο ο Σωτήρης Χατζάκης, όσο και ο Γιάννης Βούρος εργάζονται σκληρά για να εξασφαλίσουν τη λειτουργία των κρατικών σκηνών. Και μη ξεχνάμε βέβαια και τον αγώνα των ΔΗΠΕΘΕ να επιβιώσουν.

 

 

5)Υπάρχει κάποιος ρόλος με τον οποίο ονειρεύεστε να αναμετρηθείτε;

 

Ο ‘’Δον Κιχώτης’’ είναι ένας από αυτούς και περιμένω με ανυπομονησία το ΄΄ραντεβού΄΄ αυτό.

 

 

6)Ζούμε μια περίοδο βαθύτατης κρίσης. Πόσο σας έχει επηρεάσει αυτό; Το θέατρο βιώνει κρίση;

 

Με έχει επηρεάσει όπως έχει επηρεάσει και όλο τον κόσμο. Έχω δυο παιδιά για τα οποία ανησυχώ και σκέφτομαι το μέλλον τους. Βλέπω γύρω μου τι γίνεται και απορώ για το τι ξημερώνει αύριο. Όσο αφορά το θέατρο , εάν είναι καλή η παράσταση θα ΄΄ πάει΄΄. Ο κόσμος έχει ανάγκη να βγει, να δει κάτι όμορφο, να εκφραστεί. Υπάρχουν προσιτά εισιτήρια, προσφορές που βεβαίως έστω και 1€ να χρειαστεί να δώσει κάποιος, πρέπει να αξίζει τον κόπο. Και εμείς από την πλευρά μας πρέπει να σεβαστούμε αυτό το 1€.

 

7)Πιστεύετε ότι υπάρχει ελπίδα εξόδου από την ύφεση; Είστε αισιόδοξος;

 

Θέλω να είμαι, αλλά δε με αφήνουν! Επανάσταση από τον καναπέ πάντως δε γίνεται. Την ΄΄έξοδο ελπίδας΄΄ θα τη βρούμε όταν αποφασίσουμε να υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας.

 

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (υιός):

  1. Πώς συλλάβατε την ιδέα να στήσετε αυτή την ιδιαίτερη παράσταση;

Παρότι έχω κατά καιρούς συνδυάσει το παίξιμό μου με ποίηση αυτό που είναι το σημαντικότερο για εμένα σε αυτή την παράσταση είναι να νιώσω τον πατέρα μου δίπλα μου στη σκηνή. Με ενδιαφέρει τι μπορεί αυτό να προξενήσει στην ψυχολογία και των δυο μας αλλά και αν αυτό μπορεί να μας αλλάξει καλλιτεχνικά. Ακόμα δεν μπορώ να φανταστώ τον καρπό αυτής της ένωσης....

 

  1. Από 5 ετών ξεκινήσατε μαθήματα πιάνου. Έπαιξε κάποιο ρόλο το γεγονός ότι μεγαλώσατε σε καλλιτεχνική οικογένεια;

Όχι ιδιαίτερο ρόλο. Όχι συνειδητά τουλάχιστον. Ήταν σε μεγάλο βαθμό τυχαίο πιστεύω.

 

  1. Πραγματοποιήσατε σπουδές στο εξωτερικό. Τι εμπειρίες αποκομίσατε; 

Ναι, ήταν απαραίτητο το εξωτερικό. Απέκτησα κάποιες εμπειρίες φυσικά και καλλιτεχνικά. Μα τώρα σκέφτομαι πως θα έπρεπε να ήμουν πιο τολμηρός. Καλλιτεχνικά (και μη). Τώρα όποτε ταξιδεύω προσπαθώ να καλύψω και να κάνω καλλιτεχνικά (και μη) αυτά που ίσως θα έπρεπε να είχα τολμήσει κάποια χρόνια πριν.

 

 

  1. Υπάρχει μουσική παιδεία στην Ελλάδα; Ένα παιδί που θέλει να κάνει μια καριέρα σαν τη δική σας πρέπει οπωσδήποτε να σπουδάσει στο εξωτερικό;

Θα μιλήσω για το πιάνο. Η μουσική παιδεία είναι για κλάματα αν και πρέπει να παραδεχτώ ότι είναι λίγο λιγότερο για κλάματα απ' ότι ήταν. Ναι, υπάρχουν καλοί δάσκαλοι αλλά το να τους εντοπίσει κάποιος γονιός ή νέος πιανίστας είναι σαν να ψάχνει ψίλους στα άχυρα. Επίσης δεν αρκεί μόνο ο δάσκαλος. Τα μουσικά ερεθίσματα είναι πολύ φτωχά. Ναι γίνονται και καλές και πολύ καλές παραστάσεις αλλά ελάχιστες και ανακατεμένες μέσα σε τόσες προβαλλόμενες βλακείες που για έναν νέο είναι δύσκολα τα πράγματα. Ναι, πρέπει οπωσδήποτε να φύγει στο εξωτερικό για να μορφωθεί. Αυτό βέβαια καθόλου δεν εγγυάται ότι θα κάνει καριέρα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα μάθει και θα καταλάβει πολλά. Το βασικότερο ίσως που θα καταλάβει είναι ότι είναι άσχετος και αφελής και αυτό είναι μια καλή αρχή πιστεύω. Εγώ πάντως κάθε φορά που επιστρέφω και συναντώ και ακούω τους δασκάλους μου και τους συναδέλφους στο εξωτερικό αυτό νοιώθω. Αυτό που έχω εγώ δεν ξέρω πως λέγεται αλλά δεν νομίζω πως λέγεται καριέρα. Ακούω μουσική και φτιάχνω προγράμματα και τα μελετάω και τα παίζω και μετά τα αλλάζω λίγο ή πολύ κ.τ.λ

 

  1. Ως νέος άνθρωπος πώς βιώνετε την κρίση που περνά η χώρα μας

Είμαι τυχερός που ακόμα κάνω αυτό που έκανα. Ποτέ δεν έβγαζα λεφτά από το πιάνο και ούτε τώρα βγάζω. Δεν νομίζω πως είμαι ο καταλληλότερος για να μιλήσω για το πώς η κρίση επηρεάζει την τέχνη και τους νέους ή για την κρίση των αξιών.

 

 

  1. Έχετε κάποιες άλλες προγραμματισμένες εμφανίσεις και σχέδια;

 

 

Ναι έχω. Θέλω να κάνω μια παράσταση με τραβεστί χορευτές που θα χορεύουν στην δικιά μου μεταγραφή για σόλο πιάνο του "Πύργου του Κυανοπώγωνα" του Bela Bartok...